ULC

===Forum 7 eds===

Dowództwo Generalne

Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych

Inspektorat Wsparcia SZ

Inspektorat Uzbrojenia

polska zbrojna
EC725 Caracal ? Poleć znajomemu

sil służba inżynieryjno-lotnicza wykona obsługi na wszystkimCaracal? Który śmigłowiec zakupi Polskie Wojsko?

NH90, AW149, S-70 Black Hawk czy EC725 Caracal ? Niedługo rozstrzygnięcie przetargu. Ostateczny termin przedłużono już kolejny raz (poprzednio do 28.11.2014 r.) teraz do 30 grudnia 2014 r. Porównajmy ich właściwości lotno-techniczne i użyteczność. Na razie na czele Caracal, ale konkurencja kontratakuje ...

sil służba inżynieryjno-lotnicza wykona obsługi na wszystkim

 

 sil służba inżynieryjno-lotnicza wykona obsługi na wszystkim

sil służba inżynieryjno-lotnicza wykona obsługi na wszystkim

sil służba inżynieryjno-lotnicza wykona obsługi na wszystkim

 

 

Niektóre wymagania dla śmigłowców:

  • wysoka prędkość przelotowa;
  • możliwość przewozu od 6-20 komandosów;
  • "niwidzialny" dla radarów i cichy(nowoczesne technologie wygłuszania i interferencji fal dźwiękowych;
  • wersja wodna, CSAR;
  • odporność na ostrzał z broni strzeleckiej;
  • silniki o wysokiej efektywnośći w warunkach górskich;
  • wreszcie musimy zastąpić wysłużone Mi-8/Mi-17

 

 

 typ śmigłowca

 EC725 Caracal

 NH-90

 S-70, UH-60M Black Hawk

AW149

 typ silników, moc  Makila 1A4 - 2413 KM

Rolls-Royce Turboméca RTM322-01/9 - 2172 KM
lub
General Electric T700/T6E1 - 2095 KM 

T700-GE-701D - 2039 KM

 GE CT7-2E1

1980 KM

 masa startowa/własna
 11000/5670 10600/6400 11113/4819 8600/5700
 wersje CSAR, MedEvac, zwalczanie okrętów,
 CSAR, WRE, morska zwalczanie okrętów podwodnych
 transportowa, CSAR, MedEvac CSAR, MedEvac, VIP
 technologie NVG NVG NVG NVG
  
  • System ostrzegający o opromieniowaniu wiązką radarową EWR-99 FRUIT RWR
  • wyrzutnia flar i dipoli Alkan ELIPS
   

 prędkość

maksymalna

 324 km/h
 300 km/h
 295 km/h
 ok 300 km/h
 zasięg 857 km
 982 km
 1000 km
 ok 1000 km
 pułap 6095 m
 6000 km
 5790 
 przewóz osób
 ok 22 do 28
 ok 20 ok 12 ok 11do 15

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspektorat Uzbrojenia przedłużył do 30 grudnia terminu składania ofert w przetargu na dostawę 70 śmigłowców wielozadaniowych. Wnioski złożyły firmy inwestujące w Polsce w PZL Mielec i PZL Świdnik)a,a kolejna zmiana terminu nie zakłóci ustalonego wcześniej harmonogramu dostaw śmigłowców.

Mick Maurer, prezes Sikorsky'ego 27 października zwrócił się listownie do wicepremiera i ministra obrony Tomasza Siemoniaka oraz prezydenta Bronisława Komorowskiego, ostrzegając, że może nie przystąpić do przetargu z black hawkiem s70i, jeśli jego warunki nie zostaną zmienione. Z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert, w ślad za nim, zwrócił się także PZL Świdnik (Agusta Westland), który startuje w przetargu z AW149. Trzecim graczem w przetargu jest Airbus Helicopters, który był z kolei przeciwny wydłużaniu terminu przetargu. Tę firmę, miał nieoficjalnym zdaniem dwóch pozostałych oferentów faworyzować przetarg.

- Zmiana podyktowana jest staraniem o zapewnienie uczestnikom postępowania potrzebnego im czasu na rzetelne i dokładne przygotowanie ofert - podaje MON. Jak zapewnia Inspektorat Uzbrojenia, "decyzja ma na celu dążenie do zapewnienia konkurencyjności prowadzonego postępowania".

- Decyzję podjęto po głębokich analizach, przeprowadzonych w resorcie obrony narodowej, zmierzających do takiego ustalenia terminu złożenia ofert, który zapewni wypełnienie potrzeb operacyjnych Sił Zbrojnych RP w zakresie dostaw śmigłowców w oczekiwanym czasie.


 


 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 

EASA Regulation

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych

Niezależne Forum o Wojsku

Gapa technika